تفاوت الماس با کریستال های سواروسکی

تفاوت الماس و سواروسکی

تفاوت الماس و سواروسکی-الماس، سنگی از اعماق زمین و کریستال سواروسکی ساخته شده دست بشر است. اما شباهت و درخشندگی آن ها قدری به هم نزدیک است که بدون تخصص تشخیص آن ها امکان پذیر نیست. البته برخی ویژگی هایی وجود دارد که با دانستن آن ها میتوان الماس را شناخت. همچنین کریستال های سواروسکی با ظاهری همچون الماس و گاها زیباتر با قیمتی پایین تر از الماس توانسته طرفداران زیادی را جذب کند.

کریستال های سواروسکی

کریستال های سواروسکی تنوع و درخشندگی بسیاری را در زمینه جواهرات دارد. از ویژگی های برنده این کریستال زینتی، میتوان به متنوع بودن اشکال و رنگ ها اشاره کرد. کریستال های سواروسکی با رنگ های جذاب مختلفی میسازند که الماس همچنین تنوعی را ندارد و در طبیعت نمیتوان الماس با تنوع رنگ های زیاد پیدا کرد. از دیگر مزیت های کریستال سواروسکی تراش های فوق العاده آن است که طراحان خلاقی را برای تراش دادن دارد. بعد از تراش با پوشش شیمیایی که به کریستال میدهند میتوانند رنگ های متنوع با کیفیت بالایی را ایجاد کنند. شهرت سواروسکی قدری به رشد رسید که در صنعت مد، زیورآلات، تلسکوپ، عدسی های عینک و لوازم زینتی مختلف از کریستال های گران قیمت سواروسکی استفاده میشود.

الماس ها در اعماق زمین

اصولا الماس ها بر اساس وزن، تراش، شفافیت و رنگ رتبه بندی و ارزش گذاری میکنند. کیفیت الماس ها را توسط شرکت هایی مانند GIA  یا  AGSL تعیین میکنند و مجوزشان را صادر میکنند. طبیعتا الماس با این مجوز گران تر میشود و با قیمت بالاتری به فروش میرسد اما مشتری با اطمینان خاطر آن را خریداری میکند و اصالت آن ضمانت شده است.

الماس در حقیقت از کربن ساخته شده است و سختی ۱۰ مقیاس mohs دارد. کریستال های مصنوعی سختی نزدیک به ۶ الی ۷ دارند. هر دو میتوانند روی شیشه برش ایجاد کنند. الماس در اعماق زمین شکل میگیرد و روش استخراج آن سخت ترین روش در دنیاس و بالاترین ارزش را در صنعت جواهرات واقعی دارد.

دیزاین تراشه های کریستال های سواروسکی


 

اینستاگرام

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.